piątek, 20 stycznia 2023

2908/ Muzeum Fotografii...

 Niezwykle ciekawa ekspozycja w Muzeum Fotografii, na którą wybrałam się w ramach zajęć na WSG. Za dużo nie będę się rozpisywać, bo robić zdjęcia potrafię tylko "ot tak", a na aparatach się nie znam. Podrzucam natomiast parę linków, oprócz zdjęć robionych przeze mnie, ze strony Muzeum... 








Kamera obscura







Tu w ciemni Kustosz Muzeum pokazuje domowy sposób wywoływania zdjęć- w tym przypadku naświetlone dwie klisze...

 ...jeden naświetlał się 30... drugi 45 sekund; różnicę w długości (czasie) naświetlania widać po wywołaniu.

 

Negatyw "stworzony" kamerą obscurą własnej roboty z okrągłej puszki, a potem odwrócony do "pozycji" pozytywu aplikacją Snapseed (ta z zielonym liściem). Oprócz tej "umiejętności" zamiany, posiada wiele innych opcji "przetwarzania" (upiększania) zdjęć. 😉


A oto moja ponad 40-letnia perełka 😍 której (szkoda) nie zabrałam ze sobą, choć przez moment pomyślałam o ty, bowiem może więcej bym się o niej dowiedziała, a tak wiem tylko jej rok produkcji- ok. 1980- z myślą głównie o amatorach...



Mam jeszcze aparacik pamiętający dawne czasy, ale jego peselu nie pamiętam 😁


I już nowszy, zakupiony gdy dzieci były małe, by uwieczniać zdarzenia codzienne z Ich udziałem 😉



 ...bo jak już o fotografii i fotografowaniu, to czemu nie pochwalić się swoimi zasobami? 😉 No, nie wspomnę tu o tym wbudowanym w komórkę 😁

Jadwiga

2 komentarze:

  1. Niesamowite jak technika idzie do przodu.
    Tulam<3

    OdpowiedzUsuń
  2. I pomyśleć, że teraz niemal każdy ma aparat cyfrowy w swoich telefonach.

    OdpowiedzUsuń

Za wszelkie komentarze serdecznie dziękuję- szczególnie za te z cennymi uwagami... :) Dziękuję za Waszą obecność, za życzliwość i przyjaźń, która się rodzi z małych gestów- każdy bowiem z Was jest dla mnie wyjątkowy i cenny, który "kładzie" ślad na to, co robię, a co za tym idzie- na moją historię... :) Rozgość się zatem, miły gościu na moim blogu i zostań tu na dłużej :)

3118/ Hellerówka...

  Hellerówka to nic innego jak ogrodnictwo ze stworzonymi na terenie ogrodami różnych stron świata (po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa: "...