czwartek, 12 października 2023

3042/ Zanim się rozkręcę...

 Kilka kadrów uchwyconych w odstępstwie tygodnia w Parku Kazimierza Wielkiego, przez który przechodziłam bieżąc do Filharmonii na koncerty.






Restauracja Weranda działająca przy Hotelu Bohema, do którego wejście jest od strony ulicy Księdza Stanisława Konarskiego. A na zdjęciu powyżej moja szkoła ponadpodstawowa, właśnie na ulicy Konarskiego, widziana od strony parku 😉





Fontanna Potop z niezwykle ciekawą historią na tle Kościoła pw. Św. Apostołów Piotra i Pawła











Willa Secesja





Pergola- pamiątka po Pomorskiej Wystawie Przemysłu, Rzemiosła i Handlu, która odbyła się w 1946 roku w parku oraz okolicznych szkołach.


Interesujące wejście do kamienicy 🏡 znajdującej się na ulicy S. Konarskiego, a sąsiadującej przez płot z parkiem. Zaskoczyło mnie owo, jakby powstało przed chwilą Jednak potem zrozumiałam, że było chyba osłonięte krzewami, które wycięto w pewnym momencie (pewnie w związku z remontem kamienicy), odkrywając piękne wejście. 😉 Z jednej strony wejścia stoi vintagowa ławeczka, z drugiej podobny niej stoliczek, nadając temu miejscu odpowiedniego klimatu 😊


Tu natomiast rzeźbione drzwi do I Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida przy Pl. Wolności



I eklektyczna budowla liceum




Jadwiga

1 komentarz:

  1. Umiesz pokazać piękno swojego miasta.
    pozdrawiam barbaratoja

    OdpowiedzUsuń

Za wszelkie komentarze serdecznie dziękuję- szczególnie za te z cennymi uwagami... :) Dziękuję za Waszą obecność, za życzliwość i przyjaźń, która się rodzi z małych gestów- każdy bowiem z Was jest dla mnie wyjątkowy i cenny, który "kładzie" ślad na to, co robię, a co za tym idzie- na moją historię... :) Rozgość się zatem, miły gościu na moim blogu i zostań tu na dłużej :)

3156/ Z potrzeby...

  Potrzebowałam szorstkiego wałeczka do rozmasowywania bolącego bicepsa, a ponieważ nie chciało mi się wędrować do sklepu medycznego, postan...